featured_header_zoonews.jpg

Deadliest Catch in Blankenberge

Hitserie Discovery Channel komt tot leven in Sea Life

Discovery Channel en Sea Life Blankenberge brengen samen de hit tv-serie Deadliest Catch tot leven. Bezoekers kunnen proeven hoe het is om een Deadliest Catch bemanningslid te zijn, en de vaak wilde en gevaarlijke zeeën te trotseren op zoek naar de indrukwekkende king crabs.

2013-06-SLB-DC-180Naast een levendig inzicht in het gevaarlijke leven van deze dappere bemanningsleden, zal Sea Life Blankenberge een krachtige milieu boodschap overbrengen over het belang van strikt gecontroleerde vangstquota om een duurzame toekomst voor deze en andere vissoorten te garanderen.

Bezoekers zullen wilde zeeën, onweer en stormachtige winden moeten trotseren maar zullen worden beloond met een ongekend uitzicht op de prachtige sterren van Discovery Channel’s Deadliest Catch: de machtige king crabs. "Ze zijn vooral bekend om hun indrukwekkende grootte; king crabs kunnen maar liefst 8 kilo wegen en hun omvang kan bijna 2 meter bedragen", verklaart Steve Vervaecke, hoofd dierenverzorging voor Sea Life Blankenberge.
"Onze gasten krijgen een zeer goed zicht op niet minder dan 10 van deze indrukwekkende wezens in Deadliest Catch The Experience". Dappere bezoekers zullen tevens ook oog in oog komen met de andere sterren van Discovery Channel’s Deadliest Catch; Chionoecetes opilio, beter bekend als snow crabs.

"Van de mannen en vrouwen van Discovery Channel’s Deadliest Catch wordt gezegd dat ze één van de meest avontuurlijke en uitdagende banen in de wereld hebben," zegt Frank Cornelissen, marketing manager voor Sea Life Blankenberge. "Met de toevoeging van Deadliest Catch The Experience zal Sea Life Blankenberge de enige plek in de wereld zijn waar je deel kan uitmaken van de opwinding en avontuur van Discovery Channel’s Deadliest Catch zonder daadwerkelijk een bemanningslid te zijn".

"We zijn erg trots om Deadliest Catch, één van onze meest succesvolle tv-series, tot leven te brengen door middel van een partnership tussen twee merken van wereldklasse," verklaart Arno Flapper, marketing manager voor Discovery Channel Benelux. "Samen met Sea Life Blankenberge hebben we een unieke ervaring gecreëerd waarin we onze fans zullen onderdompelen in de wereld van Deadliest Catch. De bezoekers zullen oog in oog staan met de ontzagwekkende king crabs zonder de gevaren die gewoonlijk geassocieerd worden met het trotseren van de Beringzee". Maar ‘The Experience’ is meer dan alleen avontuur...

Deel van Deadliest Catch The Experience zal gaan over het Individual Fishing Quota systeem dat geïntroduceerd werd tussen het eerste en tweede seizoen van Discovery Channel’s Deadliest Catch. "We zijn zeer sterk begaan met de bescherming van onze zeeën en alle wezens die er in leven, en voelen ons genoodzaakt om te wijzen op de maatregelen die een evenwichtig ecosysteem veiligstellen" benadrukt Steve Vervaecke. "In combinatie met ons kweekprogramma voor zeepaardjes, ons zeehondenopvangcentrum en tientallen projecten van het Sea Life Marine Conservation Trust zal dit dienen om onze gasten verder te informeren over het belang van de instandhouding van het zeewezen – en de rol die zij erin kunnen spelen”.
   

2013-06-SLB-DC-420

   
Het nieuwe seizoen van Deadliest Catch is te zien op Discovery Channel op dinsdag om 21:00 uur. Het nieuwe seizoen loopt nog tot en met 9 juli.

Foto's: Sea Life Blankenberge