Opening van Joris en de Draak

2010-06-Efteling-JorisDraak

Het aftellen is nu gedaan: vandaag opent Joris en de Draak de deuren. Sinds kort kan televisiekijkend Vlaanderen en Nederland genieten van Efteling's  nieuwste commercial campagne voor deze spannende dubbele achtbaan, Joris en de Draak...
 

Commercial Joris en de Draak

Joris en de Draak is de nieuwe attractie voor 2010 in het sprookjesachtige themapark Efteling. Joris en de Draak is een dubbele houten achtbaan. Deze duëllerende woody vervangt Pegasus in het themagebied Ruigrijk. Deze nieuwe fascinerende attractie zal net over De Vliegende Hollander sier maken. Het concept van Joris en de Draak komt van hoofdontwerper Karel Willemen, de man achter De Vliegende Hollander. Voor de bouw van beide banen rekent men op het gerenomeerde achtbanenbedrijf Great Coasters International, die eerder met Troy in Toverland hoge ogen gooide... De nieuwe achtbaan is tweemaal 810 meter lang en raast aan een snelheid van 75 km per uur.

Achter de naam van Joris en de Draak schuilt er een hele legende, namelijk die van de heilige Joris. De attractie heeft twee treinen, waarvoor één het vuur voorstelt, en een andere het water, en beiden nemen ze het op om de draak te verslaan. Volgens de legende versloeg Joris, een dappere schildknaap, de gevreesde moerasdraak op slimme wijze en redde daarmee het leven van een onschuldig meisje.

Efteling lanceert een commercial voor deze nieuwe attractie die op 1 julie zal openen voor het grote publiek.