“Rewind Day” de wereld rond

2010-05-Walibi-RewindDay

Op zaterdag 24 april, stelde Walibi aan zowat 6.000 bezoekers voor om spontaan deel te nemen aan een bizar experiment: het park achterwaarts bezoeken! Het startschot werd gegeven aan de ingang van Walibi en eindigde bij het instappen van de bekendste attracties, en dit alles achterwaarts.

Walibi lanceert een nieuwe hit op het web

Op zaterdag 24 april, stelde Walibi aan zowat 6.000 bezoekers voor om spontaan deel te nemen aan een bizar experiment: het park achterwaarts bezoeken! Het startschot werd gegeven aan de ingang van Walibi en eindigde bij het instappen van de bekendste attracties, en dit alles achterwaarts.
Voor dit concept liet Walibi zich inspireren door zijn attractie “Flash Back”, bekend voor zijn unike achterwaartse duik. De “Rewind Day”- beelden verschijnen vanaf vandaag online, zodat iedereen over heel de wereld kan meegenieten en misschien wel vele ‘volgers’ krijgt.

Om de videobeelden te bekijken, klikt u op de link hieronder:
http://www.walibi.be/nl/rewind-day-video


Flashmob, Lipdup en Freeze parties

Er circuleren tegenwoordig een aantal bekende buzz-acties op het net. De bekendste zijn de Flashmobs en de LipDubs. Maar ook andere talloze virale video’s bereiken in een mum van tijd massa’s mensen. Deze waanzinnige video’s getuigen van heel wat creativiteit van de deelnemers. Naast het commerciële, educatieve en associatieve aspect, is het vooral de bedoeling om de internetgebruiker te entertainen.

Een “Flashmob” is een groep mensen die plotseling op een openbare plaats samenkomt, een ongebruikelijke dans doet en nadien weer snel uiteenvalt. Ze worden veelal georganiseerd via het internet. Het bekendste voorbeeld is deze waarbij Filippijnse gevangenen dansen op het nummer “Thriller” van Michael Jackson. Deze video werd 41 miljoen keer bekeken. Een 2de voorbeeld, dichter bij huis, is de Flashmob georganiseerd in het station Antwerpen-Centraal waarbij 200 dansers samen kwamen. 17 miljoen mensen zagen dit filmpje.

De «Freeze Party» is afgeleid van de FlashMob. Hier blijven de mensen op een welbepaald moment onbeweeglijk stil staan. Het beste voorbeeld hiervan was in New-York, 200 mensen bleven gelijktijdig bewegingloos staan tot grote verbazing van de voorbijgangers. Deze Flash mob werd 22 miljoen keer bekeken.

Een ander internet fenomeen is de “LipDub”: een videoclip gemaakt door een bedrijf of school waarbij de medewerkers of studenten zichzelf filmen op de werkvloer terwijl ze een liedje playbacken. De meest populaire LipDub is deze gefilmd door Canadese communicatiestudenten op het liedje ‘I gotta feeling’ van de “Black Eyed Peas”. Hun beelden werden meer dan 6 miljoen keer bekeken op het internet alsook op CNN.


De «Rewind Day», een primeur

Walibi is ervan overtuigd met de Rewind Day-video een nieuwe hit te creëeren op het web. De beelden zullen gepost worden op community websites zoals Facebook, Netlog en Twitter, en ook op talloze blogs en video-websites zoals Youtube, Dailymotion en GarageTV om zo een maximum aantal views te bekomen.

Tevens hoopt Walibi dat er talrijke andere amateuristische of professionele video’s zullen verschijnen die deze “Rewind moves” gaan nabootsen. Stel u voor, achterwaarts uw boodschappen doen, achterwaarts lopen in de fitnesszaal, achterwaarts naar school of in de klas of gewoon achterwaarts uw werkplaats binnenstappen.

Het “Rewind” logo ontworpen door Walibi, kan vrij gedownload worden, zodat dit kan gebruikt worden op alle mogelijke filmpjes. En op de website van Walibi kan men tips vinden om een Rewind event tot een goed einde te brengen.