BRC ontvangt THEA Award

2010-03-BRC

Gisteren zijn in Los Angeles tijdens een galafeest in de Universal Studio’s de jaarlijkse THEA Awards uitgereikt. Deze awards kunnen beschouwd worden als de ‘Oscars’ voor de attractie-industrie. Bart Dohmen, Managing Director van BRC Imagination Arts BV uit Eindhoven mocht er de prestigieuze THEA Award in ontvangst nemen voor de Heineken Experience. 

Prestigieuze prijs voor Eindhovens ontwerpbureau

Eens per jaar komt de TEA, de Themed Entertainment Association, bijeen. In deze wereldwijde organisatie zijn alle designers, leveranciers en bouwers van attracties en themalocaties verenigd. Tijdens de bijeenkomst gisteren in Los Angeles werden de prijzen voor de beste nieuwe attracties uitgereikt. BRC Imagination Arts BV uit Eindhoven ontving daarbij een award voor hun werk voor de Heineken Experience. In het uitgebreide juryrapport prijst men de nieuwe Heineken Experience voornamelijk voor de uitstekende manier van “storytelling” en de manier waarop alle zintuigen worden geprikkeld. Volgens de internationale jury wordt de lat voor de zogeheten ‘brand centers’ door de nieuwe Heineken Experience wereldwijd een stuk hoger gelegd.
Andere winnaars dit jaar zijn onder andere de attractie Toystory van Disney en Disaster! van Universal Studio’s. Bart Dohmen: “We zijn bijzonder trots, juist omdat deze prijs toegekend wordt door vakbroeders”. De Heineken Experience was de enige Europese winnaar dit jaar.

BRC Imagination Arts BV was als ontwerper en producer verantwoordelijk voor de vormgeving van de nieuwe Heineken Experience. In twee jaar tijd werd de gehele Heineken Experience omgebouwd tot een attractie die zich kan meten met de beste in de wereld. “De bezoeker krijgt nu een beter beeld van het merk Heineken dan voorheen. De attractie ontvangt niet alleen steeds meer bezoekers, het wordt ook nog eens beter gewaardeerd”, aldus een trotse Bart Dohmen.

Het BRC-kantoor in Eindhoven is onderdeel van BRC Imagination Arts in Californië. Dit bedrijf heeft zich gespecialiseerd in het bedenken en bouwen van attracties en attractieparken. Op dit moment werkt men o.a. aan het US Pavilion en het paviljoen voor China Mobile en China Telecom voor de EXPO 2010 in Shanghai. Het Europese kantoor is o.a. betrokken bij de nieuwe attractie in de Rivierahal in Blijdorp en een nieuw museum in Duitsland. In het 28-jarige bestaan van het bedrijf ontving men al meer dan 250 internationale prijzen, inclusief een tweetal ‘echte’ Oscar-nominaties voor filmproducties voor attracties.