Hoe AI enhanced storytelling de toekomst vormt voor interactieve attracties
Tijdens ISE, oftwel Integrated Systems Europe, zal Laurence Beckers, Creative Director van Alterface, spreker zijn op de attractiesTECH-conferentie in Amsterdam op 8 februari in het Okura Hotel.
Integrated Systems Europe (ISE) is de grootste vakbeurs voor de professionele AV- en elektronische systemenindustrie, met jaarlijks ongeveer 80.000 bezoekers. AttractiesTECH maakt hiervan deel uit: het is een conferentie die georganiseerd wordt door Blooloop, en die een halve dag duurt. Ze richt zich op dit groeiende marktsegment. Een indrukwekkende lijst van deskundige sprekers uit de hele industrie zal een fascinerende blik werpen in de toekomst van technologie voor bezoekersattracties in pretparken en recreatieve locaties.
Laurence Beckers, Creative Director bij Alterface, zal laten zien hoe slimme technologieën de storytelling kan voortstuwen tot ongekende hoogtes en daarbij de ervaring van de bezoeker enorm kan verbeteren in pretparkattracties. Met meer dan 18 jaar ervaring in de creatieve industrie, werkt ze op het snijvlak van kunst, wetenschap en technologie. Laurence is de drijvende kracht van de Alterface Creative Division en zet haar team aan tot het creëren van succesvolle marktbepalende projecten zoals de meervoudig bekroonde Bazilyszek in het Poolse Legendia, Polen, en de voor 2019 geplande nieuwe interactieve attractie Popcorn Revenge® in Walibi Belgium.
Het Belgische Alterface is een pionier en marktleider op gebied van interactieve technologieën en op media gebaseerde attracties voor pretparken. Het bedrijf heeft zijn hoofdkwartier in Waver en sinds 2001 zijn er ongeveer 300 dark rides, walkthroughs en flying theaters over de hele wereld waar Alterface aan gewerkt heeft. Alterface streeft naar continue innovatie en lanceert nu de eerste niet-lineaire Erratic® Ride, een baanbrekend concept dat de bezoekerservaring op een ongezien niveau aanpast. Charles Read, Managing Director van blooloop, merkt op: "Een belangrijke ontwikkeling in de pretparkenwereld is het gebruik van geavanceerde technologieën om (bestaande) attracties boeiender en gedenkwaardiger te maken voor de bezoeker. Deze conferentie is een geweldige kans om te luisteren naar het verhaal van de operatoren en de technische bedrijven die helpen om deze business te transformeren."
Laurence Beckers zal het hebben over twee belangrijke elementen in interactieve attracties waar ze heel vertrouwd mee is: creativiteit en technologie. De juiste balans tussen beiden resulteert in magie voor de bezoeker en zijn ervaring… Creativiteit omvat vooral veel verhalen, die kunnen worden aangepast en verbeterd door gebruik te maken van intelligente technologie. Op die manier wordt een bestaande verhaallijn boeiender gemaakt. Laurence legt uit: "Er is momenteel een uitgebreid aanbod van digitaal media-entertainment, van instapniveau tot zeer geavanceerde games. Een interactieve dark ride in een pretpark moet zich richten op jong en oud, dus iedereen moet de speldynamiek zeer intuïtief begrijpen. Toch hebben we competitieve elementen nodig voor wie wil excelleren. Niet alleen stimuleert de technologie dit proces, maar ook de verhaallijn. Tekens moeten emotioneel aantrekkelijk zijn voor de bezoekers en het verhaal moet gemakkelijk te bevatten zijn, genoeg uitdaging en betrokkenheid bieden."
Benoit Cornet, de oprichter en CEO van Alterface en tevens lid van TEA Board, beseft het belang van een gezonde dynamiek in de industrie, en is daarom verheugd deel te nemen aan interessante initiatieven zoals de blooloop attractionsTECH conferentie tijdens ISE. Hij merkt op: "Als industrie is het belangrijk om niet opgesloten te geraken in je eigen box, maar om contact te maken met andere markten. Deze industriële kruisbestuiving kan innovatie en inspiratie stimuleren, nieuwe kansen verkennen en verschillende perspectieven bekijken. "