Boudewijn Seapark lanceert gloednieuwe dolfijnenshow
In Boudewijn Seapark kunnen bezoekers sinds deze zomer genieten van een gloednieuwe dolfijnenpresentatie ‘Moana’s Blue World’. Een impressionant projectiescherm van 320 m² ondersteunt tijdens de voorstelling een educatieve boodschap.
Boudewijn Seapark viert dit jaar z’n 55ste verjaardag. Om dit te vieren besloot men om een gloednieuwe dolfijnenshow te lanceren, al jaren dé trekpleister van het park. Het resultaat is ‘Moana’s Blue World’, een investering voor Boudewijn Seapark van meer dan 500.000 euro. In totaal werd er meer dan een jaar aan gewerkt.
In de show staan educatie, de liefde voor dieren en de natuur centraal.
In Moana’s Blue World neemt dolfijntje Moana (° 2015, Boudewijn Seapark) je mee op ontdekkingstocht doorheen de evolutie van dolfijnen en de pracht van onze natuur. Moana vertelt ook over de plasticsoep in onze oceanen en diersoorten die bedreigd worden. Maar vooral tonen we wat de mens hieraan kan doen.
Eyecatcher van de voorstelling is het gigantische projectiescherm van 40 x 8 meter. Dankzij de combinatie van video’s over o.a. dolfijnen in de oceaan en het live zien van dolfijnen in het dolfinarium, kan het dolfinarium hun doelgroep (families met kinderen tussen 3 en 10 jaar) op een speelse manier sensibiliseren. Boudewijn Seapark mikt zo op een brede doelgroep van jonge kinderen, ouders én grootouders.
De vorige show ‘Dolphin Bay Adventure’ dateert van 2013 en trok meer dan 1,5 miljoen bezoekers.
Foto's: Boudewijn Seapark