Kolmården Wildlife Park trouwe klant
Na een moeilijke periode voor het Nederlandse Jora Vision met een faillissement en een doorstart, heeft het designbedrijf toch bewezen de rug te kunnen rechten.
De afgelopen 5 jaren was Jora Vision betrokken bij het transformeren van het Kolmården Wildlife Park in een avonturenpark waarbij de ervaring van de bezoekers centraal staat: zo belandt de gast in een wereld die een bepaalde sfeer ademt, een verhaal vertelt. Dit door de dierenverblijven in een bepaald concept te thematiseren en ze te vervlechten met verschillende attracties. Het bedrijf ontwierp en fabriceerde het meeste van deze verblijven en attracties.
Eén van de populairste gebieden in het park is Bamses Värld, een wereld waarin de Zweedse beer Bamse centraal staat. Het inspireerde het bedrijf om een heel concept uit te werken, waarbij het restaurant, de shops en de attracties haast tot leven komen als één van de vele verhalen van deze populaire beer. De opening van dit gebied betekende voor het park een groei in bezoekersaantallen met maar liefst 40%.
Het bedrijf uit Nederland hoopt alvast om haar samenwerking met het Zweedse bedrijf te kunnen verderzetten. Sjors van Roosmalen, Creative Director bij Jora Vision en verantwoordelijke voor de vele upgrades in Kolmarden licht toe: “Om een park dat al mooi is te veranderen in een locatie waar verhalen als het ware tot leven komen, is een waar plezier voor ons. Als we naar de toekomst kijken, dan voorzien we nog meer uitdagende toevoegingen.”