9 miljoen Euro investeringen in Holiday-Park

2012-03-HolidayP

Op 31 maart gaat het nieuwe seizoen in Holiday-Park van start. Sinds vorig seizoen behoort het park tot de Belgische pretparkengroep van Plopsa. Dit jaar werd vooral geïnvesteerd in een nieuwe toegangszone.

 

Plopsa-inbreng groot in Holiday-Park

2012-03-HolidayP-nieuwsOp dit moment zijn de werken nog volop aan de gang, al heeft de Facebook-bezoeker dankzij de vele foto’s al een goed zicht op de mooie veranderingen in Holiday-Park. De ingang werd verplaatst van de drukke hoofdbaan naar de parking, waar verschillende pittoreske gebouwen de toegangszone vormgeven. Hier komt ook een nieuw onthaal en toiletten. Van daaruit vertrekt een nieuwe hoofdstraat richting de fonteinen aan de Anubis vrije val toren. Tijdens de zomermaanden komen trouwens de Duitse sterren van Das Haus Anubis een bezoekje brengen aan het Duitse Plopsa-park. Zij vormen meteen de hoofdact op de Summernights, de nocturnes van Holiday-Park.

Aan shows in het nieuwe seizoen is er alvast geen gebrek. Zo zullen de bezoekers ook dit seizoen kunnen genieten van een actievolle waterskishow, die helemaal vernieuwd werd: “Klappe, action: Hollywood Spectacular”. Ook de reptielenshow keert terug: “Sapa Inca”.
Voor de kleinsten zijn er ook weer tal van mogelijkheden om een meet & Greet te hebben met één van de favoriete Studio 100-figuren: vooral Maja de Bij en Tabaluga zijn bijzonder populair.

Qua attracties is het vooral uitkijken naar de zomerperiode wanneer een volledig nieuw themagebied van Maja de Bij zal openen: Majaland. Dit gebied zal niet overdekt zijn zoals in De Panne. Het is een uitbreiding en metamorfose van het bestaande kindergebied waar sinds vorig jaar reeds enkele nieuwe attracties te bewonderen waren. In totaal zullen gezinnen kunnen genieten van een elftal attracties, waaronder de nieuwe Majas Blütensplash, de draaimolen vergelijkbaar met De Bloemenmolen (Plopsaland De Panne), Verrückter Baum, een rockin’tug-variant, zoals De Swingboom (Plopsaland De Panne) en Schmetterlingsflug, een vlindermolen zoals de Waterlelies (Plopsaland De Panne). Door de nieuwe zone wordt het tevens gemakkelijk om de vorig jaar geopende attracties, Flip der Grashüpfer en Majas Blumenturm, te integreren.

Behalve de Belgische inbreng van Plopsa, is er ook de thematisering die in handen is van een Belgisch bedrijf, met name Neverland Themepark Decorations.
In totaal werd er voor dit seizoen 9 miljoen Euro geïnvesteerd in Holiday-Park.