Campagnestunt Nemesis: Sub-Terra

2012-02-AltonT

Afgelopen week leek het wel of bezoekers aan het Londense Southside Shopping Centre in Wandsworth een lift betraden zonder enige vloer. Maar het bleek een marketingcampagne te zijn…

 

Alton Towers doet shoppers schrikken

2012-02-AltonT180Het experiment was bedoeld om de angstfactor van de Britten op de proef te stellen. Het maakt deel uit van de voorbereidingen die Alton Towers momenteel aanvat om hun nieuwste attractie Nemesis Sub-Terra in de belangstelling te plaatsen. Deze nieuwigheid zal op 24 maart openen en wordt omschreven als een combinatie van angstfactoren en ondergronds avontuur, waarbij de bezoeker tijdens de tocht allerlei verbogen en duisteren grotten komt te ontdekken.

De shoppers werden in het ootje genomen door een 3D illusie die werd aangebracht op de vloer van de lift: hierdoor leek het dat er geen vloer was. De marketing afdeling wil met deze stunt promotie maken voor de nieuwe attractie, die de meest angstaanjagende attractie zal worden die door het park gebouwd werd. De mensen die op het verkeerde been werden gezet, waren alvast geïntrigeerd en zijn benieuwd om de nieuwe attractie te komen ontdekken.