W.A.B en The SkunX deze zaterdag op TV

2011-02-Walibi-Nickelodeon

Vanaf zaterdag 19 februari zullen de videoclips van de twee muziekgroepen W.A.B en The SkunX op Nickelodeon in Vlaanderen en Nederland uitgezonden worden.
 

Walibi sluit exclusief partnership met Nickelodeon

Vanaf zaterdag 19 februari zullen de videoclips van de twee muziekgroepen W.A.B en The SkunX op Nickelodeon in Vlaanderen en Nederland uitgezonden worden.

Walibi, toonaangevende speler op het vlak van gezinsentertainment in Europa, heeft een exclusieve overeenkomst getekend met kidszender Nickelodeon. Vanaf 19 februari gaan beide partijen voluit voor een 360° campagne waarin de music battle tussen de band van Walibi en die van zijn tweelingbroer Squad centraal staat. Nickelodeon zendt niet alleen de videoclips van beide bands uit maar staat ook in voor een lanceringscampagne waar elke beginnende muziekgroep van droomt; W.A.B en The SkunX zullen in de komende maanden op de meest onverwachte momenten op de zender opduiken. Verschillende activaties zorgen ervoor dat de kids zich als echte fans bij één van de bands aansluiten en kans maken om de bands van dichtbij te volgen.

Door voor Nickelodeon te kiezen gooit Walibi zijn manier van communiceren over een totaal andere boeg. Het volledig nieuwe Walibi-universum zal zich in de eerste plaats tot de tweens richten. Jongeren van 8 tot 12 jaar die meteen de eerste doelgroep van het nieuwe Walibi-universum vormen. Als onbetwiste leider in de wereld van de Tweens wordt Nickelodeon onder de jongeren van die leeftijd ook als een ‘cool merk’ aanzien, met mythische en succesvolle series zoals Big Time Rush, iCarly en Victorious.

Ides Ticket, General Manager MTV Networks Belgium: “Voor ons is het zeer aangenaam om met een partner als Walibi samen te werken die de doelgroep van de tweens begrijpt én hen aanspreekt in de juiste en coole taal. Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze samenwerking een sterk signaal geeft aan de 8-12 jarigen en dat wij samen nog mooie projecten zullen realiseren in de komende maanden.”

Ook het internationale karakter van Nickelodeon spreekt Walibi, dat zich onlangs als een nieuw Europees entertainmentmerk lanceerde, erg aan. Er bestaan momenteel 4 Walibi-parken: één in het Belgische Waver, twee in Frankrijk (Walibi Sud Ouest en Walibi Rhône Alpes) en één in Nederland (Walibi Holland). Een vijfde park onder Walibi-licentie (‘Sindibad by Walibi’) zal in 2013 in Marokko zijn deuren openen.
Het nieuwe universum van Walibi, vergezeld door zijn muzikale makkers Fibi, Zenko en Haaz en hun tegenhangers Squad, Loco en Motiv, wordt vanaf zaterdag 19 februari op Nickelodeon onthuld.