Goed gevuld 2020 seizoen in Movie Park Germany
- Details
- Laatst bijgewerkt: woensdag 11 januari 2023 18:44
Grote investeringen in infrastructuur, nieuwe familie-avonturen en nieuwe horeca aanbiedingen
Het nieuwe seizoen staat ook in Movie Park Germany voor de deur, met maar liefst 3 nieuwe attracties en avonturen. Het Duitse film-pretpark investeert verder ook fors in haar infrastructuur. Ook zullen bezoekers nieuwe horeca aanbiedingen kunnen ontdekken.
Op 27 maart vanaf 10 uur opent Hollywood in Germany weer de deuren voor alle bezoekers. Het scenario voor het seizoen 2020 is klaar boordevol nieuwe verrassingen. Vanaf het voorjaar kunnen ouders en kinderen in de PAW Patrol-attractie “Skye’s High Flyer“ hun tours boven Adventure Bay maken. In de loop van het jaar zal met 'Lucky Luke – The Ride: De Daltons ontsnappen' het nieuwe thema van de hangende achtbaan 'MP Xpress' volgen. Daarnaast presenteert het park voor het eerst een interactieve Laser Walkthrough onder de tribune van Studio 7.
Verder heeft het park grote investeringen gedaan in haar infrastructuur en komen er nieuwe horeca aanbiedingen.
Spot gericht op drie nieuwigheden en extra sterke licenties in 2020
Er komen nieuwe avonturen – met de pups van de populaire Nickelodeon TV-serie PAW Patrol.
In 'Skye’s High Flyer' gaan ouders en kinderen op een spannende vluchtmissie in Adventure Bay.
"De reactie op het nieuwe PAW Patrol-themagebied was heel positief. Het afgelopen jaar hebben we veel gezinnen met kinderen kunnen aantrekken en zo punten kunnen scoren bij onze doelgroep. Door de aanhoudende vraag naar PAW Patrol hebben we besloten om het gebied al dit jaar uit te breiden met een extra attractie", zegt directeur Thorsten Backhaus. "De vorige attractie‚ Team Umizoomi – Number Tumbler, heeft nu een passend PAW Patrol-decor, en zal een nieuwe plaats krijgen in het gebied 'Adventure Bay‘.
In 'Skye’s High Flyer' kan je met het hele gezin rondvliegen en avonturen beleven, net zoals de befaamde pups.
Movie Park Germany biedt in totaal drie familieattracties in het kader van de succesvolle TV-serie PAW Patrol - ook dit seizoen worden weer alle kleine gasten uitgenodigd in de avonturenspeeltuin en op de 15 m hoge commandotoren, om nieuwe avonturen met de puppywacht te beleven.
Om ervoor te zorgen dat de kleine en grote fans sneller naar de PAW Patrol-attracties kunnen gaan, wordt vanaf dit seizoen een nieuw soort Speedy Pass aangeboden. De speciale Nickpass is voorzien voor bezoekers t/m 14 jaar en zal geldig zijn voor de drie attracties van PAW Patrol en talrijke andere attracties in het Nickland.
Maar ook het wildwest themagebied krijgt een beroemde versterking. Want de man die zijn pistool sneller trekt dan zijn schaduw, zal in het grootste film- en pretpark van Duitsland zijn nieuwe thuis opzetten!
"Met ‚Lucky Luke – The Ride: De Daltons ontsnappen‘ hebben we een sterke licentie kunnen winnen. Zo zullen we ‚MP Xpress’ helemaal vernieuwen met een verhaal over het beroemde comic- en filmpersonage Lucky Luke, en de attractie in een nieuw jasje steken.", aldus marketingdirecteur Manuel Prossotowicz. "Daardoor kunnen we niet alleen eindelijk ons wildwest themagebied samenvoegen, maar tegelijkertijd ook uitbreiden met een populair personage dat in heel Europa bij alle generaties bekend is".
In Studio 7 verrijst een nieuwe interactieve Laser Walkthrough: hiermee creëert het park een nieuwe beleving voor een brede doelgroep en breidt zijn portfolio aan attracties uit. Nu wordt vooral precisie gevraagd!
Uitgerust met laserwapens gaan de gasten in 6 scènes op zoek naar geesten. Ze helpen om de stad en de saloon van St. Elmo na 140 jaren eindelijk van haar kwade krachten te zuiveren en de mysterieuze geschiedenis van deze plek aan het licht te brengen.
De attractie zal gebruik maken van de voormalige ruimtes van 'The Walking Dead Breakout' en in de loop van het jaar openen.
Familievriendelijk zijn is de topprioriteit: grote investeringen in infrastructuur en horeca dit seizoen
Ook in het kader van haar langlopende kwaliteitsstrategie presenteert Movie Park Germany enkele nieuwigheden. Het park investeert dit jaar in de interne infrastructuur, en wil zo nog meer familievriendelijk zijn.
De toiletvoorzieningen worden in de loop van het jaar gerenoveerd en op thematisch vlak herontworpen. Om ervoor te zorgen dat gezinnen een geschikte plek vinden om te pauzeren, zijn er ook meer zitplaatsen in het park gecreëerd.
Sommige wachtzones zullen in de schaduw staan, om op warme dagen meer bescherming tegen de zon te bieden. De topprioriteit hier is het Nickland. Ook zullen talrijke gevels nieuwe kleuren krijgen om het park een frisse uitstraling te geven.
Voor wat betreft de horeca wordt het aanbod aangevuld met nieuwe winkels en producten en komen er nieuwe decors.
Als eerste pretpark in Europa zal Movie Park Germany een Dunkin‘ Donuts Shop hebben. Dit populaire cultmerk heeft een plaats gekregen in de voormalige New York Coffee. Door de grote populariteit tijdens Halloween komt er in het wildwest themagebied een volledig nieuwe, permanente churrosstand te staan en krijgt de Spirellosstand een nieuw decor, geïnspireerd door de Van Helsing’s Factory. Bovendien zijn er een aantal nieuwigheden in de souvenirwinkels: De Candyshop wordt helemaal herontworpen en zal dit seizoen schitteren in de stijl van een American Diner. Verder wordt het winkelaanbod uitgebreid met een nieuwe US Army Store, geïnspireerd door de waterattractie „Area 51 – Top Secret“.
In het kader van haar kwaliteitsstrategie heeft Movie Park Germany ook het enkele jaren durende re-tracking van de eerste houten achtbaan van Duitsland, "The Bandit", voortgezet. Dit jaar werd nog eens 150 meter van de attractie vernieuwd, zodat nu driekwart van de totale lengte is aangepast.
"Als grootste film- en pretpark van Duitsland is het dit jaar ons doel het aanbod voor gezinnen verder uit te breiden en door nieuwe attracties en verbeteringen aan de infrastructuur nieuwe impulsen te genereren. Ook in het jaar 2020 zal elk gezinslid in Movie Park Germany met meer dan 40 attracties en talrijke evenementen een dag als in een film kunnen beleven", vat directeur Thorsten Backhaus samen.