Raveleijn nog 6 jaar langer ondersteund door Puy du Fou
- Details
- Laatst bijgewerkt: zondag 02 februari 2020 12:33
Puy du Fou verlengt contract met de Efteling
Het Franse atypische themapark Puy du Fou, wereldwijd bekend om zijn indrukwekkende shows en meerdere malen met prijzen beloond voor zijn creativiteit, verlengt het huidige contract met de Efteling voor 6 jaar voor de 'Raveleijn'-show.
In 2013 ging Efteling een nauwe samenwerking aan met Puy du Fou voor de vormgeving van de spectaculaire 'Raveleijn'-show.
Een legendarische show: 'Raveleijn'
De Raveleijn Show vertelt het verhaal van 5 kinderen die door een betovering in buitengewoon moedige ridders transformeren. Samen gaan zij de strijd aan met de wrede onderdrukker Graaf Olaf om de middeleeuwse stad Raveleijn te bevrijden. Op de spectaculaire set, een podium van 1500 m², ontvouwt zich een opeenvolging van stunts en special effects voor de ogen van 1200 toeschouwers.
Om de show nieuw leven in te blazen, vertrouwt het themapark de Efteling op de unieke expertise van Puy du Fou. Binnen het 6-jarige contract zal Puy du Fou de show naar een hoger niveau tillen. Op dit moment is een Frans-Nederlands team van 50 artiesten, stuntmensen, ruiters en Puy du Fou valkeniers in Nederland voor de voorbereidingen om de unieke Puy du Fou ‘savoir-faire’ in de vernieuwde Raveleijn show te integreren vanaf april 2020. Het strategische partnerschap tussen de parken bevestigt de artistieke uitmuntendheid van Puy du Fou en versterkt zijn groei op wereldschaal.
Fons Jürgens, CEO van Efteling, kijkt uit naar de samenwerking: "We proberen altijd met de besten in de sector te werken. Voor de liveshow was onze beslissing om met Puy du Fou te werken voor de hand liggend. Hun artistieke uitmuntendheid zal ons helpen deze show op het wereldtoneel te promoten."
Nicolas de Villiers, CEO van Puy du Fou, is trots op deze prestatie: "Puy du Fou is de uitvinder van een artistiek model dat een beroep doet op de verbeelding. De Efteling maakt deel uit van het Nederlandse erfgoed en we zullen er alles aan doen om er een spectaculair en emotioneel Nederlands verhaal van te maken."
Het 'Puy du Fou' effect
Na het daverende succes van de Spaanse avondshow “El Sueño de Toledo”, gelanceerd in 2019, en de ondertekening van een eerste contract met China, streeft Puy du Fou nu ook naar internationale ontwikkeling in Nederland.
De creativiteit van het merk "Puy du Fou" heeft wereldwijde aantrekkingskracht en brengt iedere week weer nieuwe aanvragen naar de Vendée om themaparken en shows te creëren op basis van het succesvolle Franse model. In slechts een paar jaar tijd is het merk “Puy du Fou” synoniem geworden voor uitmuntendheid en creativiteit door hun ongeëvenaarde technische en artistieke savoir-faire.
Het jaar 2019 bestond uit een reeks successen voor het Franse Puy du Fou: een sterke internationale groei, recordaantallen bezoekers en creaties die prijzen over de hele wereld hebben gewonnen.
In 2020 belooft Puy du Fou tal van nieuwe attracties met recordinvesteringen van in totaal 52 miljoen euro.
Drie originele creaties gaan open op 4 april:- Een grote avondshow, "Les Noces du Feu"- Een nieuw hotel, "Le Grand Siècle"- Een conferentiecentrum voor bedrijfsevenementen, "Le Théâtre Molière"