
Bobbejaanland won afgelopen seizoen twee mooie Diamond Theme Park Awards, met Sledgehammer als meest sensationele attractie, en voor beste Social Media. De awards werden overhandigd aan Algemeen Directeur Roland Kleve.
Twee awards voor Bobbejaanland
Meest sensationele attractie
Bobbejaanland won met Sledgehammer de prestigieuze titel van “Meest Sensationele Attractie in België en Nederland”. Deze Diamond Theme Park Award lauwert de attractie die de bezoekers het meeste kippenvel bezorgt. Zelfs bezoekers van Bobbejaanland, die de attractie niet berijden, kunnen genieten van deze imposante zwiermolen.
“We zijn bijzonder blij en trots om deze award te mogen ontvangen.”, aldus Roland Kleve, algemeen directeur van Bobbejaanland. “De Diamond Theme Park Awards hebben enorm veel mensen aangetrokken om te stemmen. Hierdoor wint deze award voor ons ook aan belang, en koesteren we de prijs enorm.”
Sledgehammer werd in 2004 geopend en veroverde meteen de harten van alle bezoekers die kicken op adrenaline. De attractie werd gebouwd op reeds aanwezige funderingen van Thrillenium Ride, een project dat destijds in laatste instantie werd afgeblazen. Sledgehammer is een zogenaamde Giant Frisbee, dat bestaat uit een lange slingerarm, die een ronddraaiende gondel maar liefst 42 meter hoog de lucht in slingert. De slingerbeweging zorgt ervoor dat men tegen 100 km/u van de ene kant naar de andere kant wordt gezwierd, in een maximale hoek van 120°. De attractie werd gebouwd door het Duitse bedrijf Huss, die met Fly Away, King Kong en Flying Orca ook al drie andere attracties in het park heeft. Onder begeleiding kun je reeds vanaf 1m30 de attractie betreden. Vanaf 1m40 kan men helemaal alleen in de attractie gaan.
Social Media
Social Media, ze zijn haast niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Facebook, Twitter, Netlog, Hyves, om maar even de voornaamste te noemen. Ook de parken hebben deze middelen ontdekt om op een andere en interactieve manier een nieuwe attractie te promoten, acties aan te kondigen, feedback te verkrijgen of sfeerfoto’s te vergaren van de bezoeker zelf.
De bezoekers aan de Diamond Theme Park Awards kozen massaal voor Bobbejaanland als het park met de beste Social Media. Het park in de Kempen heeft de afgelopen jaren een sterke reputatie opgebouwd met haar evenementen, allemaal te volgen via Facebook, dat men vorig jaar opstartte en in geen tijd 70.000 vrienden wist te veroveren. Dit alles had natuurlijk geen kans op slagen zonder de inzet van een aantal dedicated mensen binnen Bobbejaanland, David Stuyck, Patrick Daelmans, Peggy Verelst.
David Stuyck, één van de drijvende krachten achter het Facebook-verhaal van Bobbejaanland: “Het is best leuk om te zien hoe de bezoekers enorm gefascineerd zijn door de foto’s die we publiceren. Bizar is zelfs om te merken dat mensen vaker komen kijken naar foto’s van de opbouw van een event of een attractie, dan de sfeerfoto’s nadien. Een bouwkraan op de foto is vaak al voldoende voor vele clicks…”
Ook Algemeen Directeur Roland Kleve is in zijn nopjes: “Een award zoals deze is een grote waardering voor het ganse team, voor heel Bobbejaanland. We zijn trots op deze twee awards, die afkomstig zijn van een groot publiek dat hiervoor op ons stemde. We hopen deze positieve lijn ook door te trekken naar een volgende editie toe.”
Ondertussen werd het hele social media gebeuren overgeheveld naar een extern bureau, de Content Cowboys. Peggy Verelst licht toe: “We wensen het aantal netwerken uit te breiden, denk maar aan Netlog, Hyves, Twitter,… en dat in verschillende talen. De communicatie op die netwerken is zeer specifiek. Vandaar ook onze keuze om hiervoor een extern bureau aan te spreken.”
Ontdek meer informatie over de Diamond Theme Park Awards