featured_header_zoonews.jpg

Allemaal anders, Allemaal Artis

Zomercampagne viert de biodiversiteit

In de Amsterdanse dierentuin ARTIS zijn er meer dan 1.000 verschillende soorten dieren, planten en microben. Allemaal anders. Allemaal Artis. Dit is dan ook het thema van de nieuwe zomercampagne die sinds kort van start is gegaan.

20160622 Artis groenalg180Het uitgangspunt van deze campagne van Artis, is dat mensen eigenlijk maar saai zijn in vergelijking tot andere levende wezens.
De campagne werd ontworpen door Part of a Bigger Plan en benadrukt de diversiteit van het leven in ARTIS: van groenalg tot olifant en van garnaal tot gorilla.

Deze zomer viert ARTIS de bio-diversiteit met "Allemaal Artis in een doosje": 40 duurzame houten blokken waarmee alle ARTIS-dieren, microben, bomen en planten gebouwd kunnen worden.
Allemaal Artis is in de ARTIS is in de winkel te koop voor € 22,50.
Daarnaast is er een Allemaal Artis - merchandise lijn ontworpen met onder meer servies, kleding en tassen.
De Bijenkorf lanceert vanaf 11 juli met levensgrote blokken een Allemaal Artis-etalage. De blokkendoosjes zijn vanaf die datum ook in het warenhuis verkrijgbaar

Wat begonnen is met een blokkendoosje, is uitgegroeid tot een campagne.
Ontwerper Christian Borstlap van Part of a Bigger Plan is verantwoordelijk voor concept, productontwikkeling, design, outdoor, print, webdesign, film en merchandising van Allemaal Artis: "Wat voor mij dieren zo leuk maakt, zijn de verschillen. Die enorme diversiteit in de natuur is een soort toevallig wonder. Allemaal Artis viert de kakofonie van verschillen."
Borstlap heeft eerder de sokpop Artis de Partis ontwikkeld samen met David Snellenberg.

20160622 Artis groenalg640

Meer info op: www.artis.nl /allemaalartis