2015: succesvol jaar voor Efteling

4,68 miljoen bezoekers dankzij Baron 1898

Efteling bevestigt haar status als grootste park van de Benelux. Met 4,68 miljoen bezoekers mag het Nederlandse themapark terecht zeer trots zijn. Bovendien steeg het aantal bezoekers fors, grotendeels te danken aan de komst van Baron 1898.

20160310 EftelingSeizoen180Ten opzichte van 2014 maakt de Efteling een mooie sprong van 4,4 miljoen bezoekers naar 4,68 miljoen bezoekers. In 2015 investeerde Efteling fors in een spectaculaire achtbaan: Baron 1898. Maar ook in Vakantiepark Efteling Bosrijk werd fors geïnvesteerd, waardoor de bezoeken zich steeds meer over de 365 dagen van het jaar spreiden.

Fons Jurgens, voorzitter Raad van Bestuur, reageert alvast heel tevreden: "Met deze mooie toename in bezoekersaantallen, hebben we weer een belangrijke stap gezet richting de 5 miljoen bezoekers die we in 2020 graag willen ontvangen. De investeringen van het afgelopen jaar, in de nieuwe attractie Baron 1898 en onze verblijfsaccommodatie, verhogen onze capaciteit en blijken succesvol. We hebben onszelf als doel gesteld om in plaats van een dagattractie, uit te groeien tot een internationale bestemming. De inspanningen die we daarvoor leveren, zien we ook terug in de toename van overnachtingen en buitenlandse bezoekers in vergelijking met vorig jaar. Tot slot heeft natuurlijk het mooie weer ook zeker een rol gespeeld."

De Efteling wil gefaseerd doorgroeien naar 2020. Met de komst van Baron 1898 en de voltooiing van de uitbreiding van Vakantiepark Bosrijk in 2015, heeft de Efteling de eerste fase van de gefaseerde investeringsstrategie afgerond. De tweede fase is reeds aangekondigd en staat gepland voor 2017: de opening van Vakantiepark Loonsche Land en de nieuwe dark ride Symbolica. In 2016 wordt het Sprookjesbos uitgebreid met een nieuw sprookje. 

De Efteling zag in 2015 meer Nederlanders én buitenlanders de poorten passeren. De buitenlandse bezoeken uit België, Duitsland, Frankrijk en Engeland stegen in totaal met 10%.
Ook het aantal – voornamelijk Nederlandse – bezoekers voor speciale evenementen, zoals Efteling Midzomernacht, Negen Pleinen Festijn en Oud & Nieuw, of voor zakelijke bijeenkomsten kent een groei.

20160310 EftelingSeizoen640