Walibi Belgium stelt voor: Karma World & Fun World

Park breidt familiaal aanbod uit

Ook in 2019 worden de bezoekers in Walibi Belgium getrakteerd op een nieuwe fase in het meerjarenplan, met de transformatie van enkele bestaande zones in Karma World & Fun World, met daarbij ook 2 volledig nieuwe attracties...

Walibi Belgium presenteert dit jaar een heuse wereldpremière, een zogenaamde Family Popcorn Shooter.
Het Belgische bedrijf Alterface heeft deze attractie ontworpen. Alterface staat bekend om haar innovatieve creaties. Geen wonder dat menig pretparkfans uitkijken naar deze "Popcorn Revenge".
In dit oude theatercomplex, dat zich achter het voormalige ‘Boogie Burger’ horecapunt zal bevinden, nemen bezoekers binnenkort plaats in één van de zeven voertuigen die hen vervolgens, op toevalsbasis, doorheen 6 van de 7 bioscoopzalen zullen gidsen. De afgelegde route zal niet op voorhand vastliggen, waardoor de belevenis van de bezoeker steeds verschillend zal zijn.
In elke bioscoopzaal zullen bezoekers iconische filmscènes voorgeschoteld krijgen. Deze prettige familiale ervaring dreigt echter  verpest te worden door de losgelaten popcorns die de filmscènes zullen binnendringen. Met behulp van een high-tech laserpistool kunnen bezoekers de vervelende wezens wegschieten en de rust in de filmzaal terugbrengen.
De attractie is een technologisch pareltje met heel wat oog voor detail. Het Nederlandse Jora Vision heeft de decoratie-elementen gemaakt en zullen naar verluid de bezoekers doen versteld staan.
De bezoekers zullen gedurende een duur van 3 minuten en 40 seconden kunnen genieten van dit pareltje. De capaciteit ligt op 550 bezoekers per uur.

(Tekst loopt door onder foto)

20190321 Walibi PopcornRevenge12001576

Er zijn heel wat werkzaamheden bezig voor Karma World waar Popcorn Revenge zich bevindt.
De achtbaan Cobra was aan een opfrisbeurt toe en kreeg het nieuwe trackkleuren: tegenwoordig leunt de constructie van de attractie naar het beige en het bruine. De Cobra-trein heeft een blauwe kleur hebben gekregen. 
Het horecapunt tegenover de Cobra-achtbaan werd volledig gesloopt om plaats te maken voor ‘Karma Market’, dat drie gethematiseerde zalen en het gloednieuwe restaurant ‘Delhi’cious’ zal omvatten. Naast kwaliteitsvolle Oosterse gerechten zal het restaurant ook over een groot terras beschikken met, als kers op de taart, een adembenemend zicht over heel het pretpark. Zij die een kleine honger willen stillen, zijn welkom in ‘Shiva’s Foodtruck’. 
Tot slot, werden er heel wat decoratie-elementen toegevoegd die de bezoekers rechtstreeks in een Bollywoodiaanse filmproductie zullen katapulteren. Van het toilet tot en met de heraanleg van de wandelpaden, geen enkel detail werd over het hoofd gezien om de onderdompeling in de geanimeerde Indische ambiance van Karma World waar te maken.

20190321 Walibi PopcornRevenge1200800 2

Ook voor de jongste pretparkfans valt er dit jaar heel wat te beleven naast het reeds aanwezige aanbod: kleine waaghalzen zullen hun dapperste schoentjes mogen aantrekken en zich aan een rit op de splinternieuwe Kiddie Coaster ‘Fun Pilot’ wagen. De toekomstige luchtpostbodes - de coaster staat volledig in het thema van de luchtpostdienst -  zullen zich laten verrassen door deze opstapcoaster die 190m lang en 9.5m hoog wordt, en een topsnelheid van 40km/u zal bereiken. Kinderen vanaf 90 cm tot 1m20 kunnen onder begeleiding het avontuur aan. Als je groter bent dan 1m20 dan mag je alleen in deze kiddie coaster van Zierer zitten.
De nieuwe achtbaan maakt deel uit van ‘Fun World’, een kleurrijke wereld, geïnspireerd door de vindingrijke fantasie van kinderen. De wandelpaden worden volledig heraangelegd, zodat de zone meer in de parkervaring wordt opgenomen. Het oude picknickplekje zal plaats maken voor de nieuwe Kiddie Coaster ‘Fun Pilot’; de andere attracties kregen een vers likje verf. Ook wordt het horecapunt opgeknapt en omgedoopt tot ‘Fun O’Clock’, en wordt er een goot uitzichtpunt toevoegd zodat ouders hun dappere (b)engels steeds in de gaten kunnen houden.

20190321 Walibi PopcornRevenge1200800 3

Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur van Walibi Belgium, licht toe: "Vandaag versterkt Walibi onbetwistbaar z’n imago van familiaal attractiepark. Het is daarom dat we besloten hebben om te investeren in attracties die een groot familiaal publiek aanspreken. Bovendien letten we er extra op dat de attractie die we selecteren zich ook perfect kan integreren in de nieuwe immersieve wereld die we creëren."
Op dit moment is men nog volop bezig om alles in gereedheid te brengen tegen het seizoensbegin. Het park investeert maar liefst 17 miljoen Euro in de vernieuwde gebieden en in beide nieuwe attracties. Momenteel is alles nog 1 grote werf...

20190321 Walibi PopcornRevenge1200800 5

Steeds verder in het vernieuwingsplan
De nieuwigheden voor 2019 kaderen in het vernieuwingsplan dat tegen 2023 het pretpark voor 75% zal transformeren.
Walibi lanceerde dit overkoepelend project met de opening van ‘Exotic World’, ‘Tiki-Waka’ en ‘Tiki-Trail’ in 2018 en kreeg er een Diamond ThemePark Award voor.
Ook Aqualibi, het subtropisch waterpark, kreeg vorig jaar een nieuwe Caraïbische inkleding en een extra zone op kindermaat ‘Kiddie Bay’. Dit steeds uitgebreidere aanbod is voornamelijk gericht op een familiaal publiek met (kleine) kinderen, zonder daarbij de ware ‘thrillseekers’ over het hoofd te zien.

20190321 Walibi PopcornRevenge1200800 1

Het investeringsplan zal bovendien voor bijkomende banen zorgen. Tegen 2023 verwacht Walibi Belgium 60 voltijds equivalenten extra aan te nemen. In vergelijking met de start van het investeringsplan stelt dit een stijging met 20% voor.

Het pretparkseizoen start voor Walibi Belgium op 6 april 2019. Tijdens de paasvakantie organiseert het pretpark bovendien heel wat bijkomende (paas)activiteiten voor het hele gezin.

Info en foto's: Walibi Belgium